نقش قاب عکس ها در دکوراسیون حرفه ای

نقش قاب عکس ها در دکوراسیون حرفه ای


نکته:برای خرید و مشاهده قیمت بر روی عکس محصول کلیک کنید


 

با توجه به رواج دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه هوشمند نگه داری تمامی تصاویر به ثبت رسیده در حافظه های جانبی آنچنان دلچسب نیست.انتخاب قابعکس مناسب، مهمترین قدم پس از چاپ عکس است. قاب عکس مناسب، به تصویر قدرت میبخشد و آنرا به یک اثر هنری واقعی بدل میکند. خبر خوب اینکه انتخاب قاب عکس مناسبب، بسیار آسان است و کافیست که اصول اولیه را در این رابطه بدانید. در ادامه، اسراری در مورد چگونگی این انتخاب را با شما به اشتراک میگذاریم. با ما همراه باشید.

قاب عکس

همانطور که در لغت نامه دهخدا به آن اشاره شده است، معنی لغوی قاب عکس برابر با چهارچوبی است که عکسی در درون آن قرار میگیرد. معمولا برخی افراد از قاب عکس برای آذین بندی و تزیین منرل یا محل کار خود استفاده می کنند و بعد از گذر چند وقت مانند دیگر اشیا تزیینی به فکر تعویض آن ها می افتند.


باید گفت که طیف وسیعی از انواع قاب عکس در اندازه های متنوع در دسترس است. برخی از آنها نظیر قابهای چوبی، قابهای سیاه و سفید و قابهای فلزی بسیار محبوب هستند. این قابها میتوانند به هر اثر هنری، قدرت و شکوه ببخشند.

قاب عکس پلی استر

این نوع قاب عکس، طبیعی ترین قاب به شمار می آید. جالب است بدانید که قابهای چوبی، هم به درد دکوراسبون مدرن میخورند و هم مناسب دکوراسیون کلاسیک هستند. دقت کنید که حتما نوع چوب را باید متناسب با سبک اتاق انتخاب کنید.چوب به عنوان یک ماده طبیعی، احساس گرم و کلاسیکی را برای محیط به ارمغان می آورد. طیف های رنگی متفاوت قاب عکس چوبی، از رنگ روشن گرفته تا تیره، اگر مکمل با رنگ های تصویر انتخاب شوند، میتوانند این اثر هنری را به تکامل برسانند. عکسهایی با رنگهای گرم، مانند قرمز، قهوه ای و نارنجی، در قاب عکسهای چوبی تیره تر مانند چوب ماهون و گردو بهتر خود را نشان میدهند.

اما اگر تصویر دارای رنگ های سرد نظیر رنگ آبی و سبز باشد، بهتر است که قاب عکس روشن تر نظیر قابی از چوب بلوط، زبان گنجشک و کاج آنرا در بر بگیرد. علاوه بر موارد فوق ، باید گفت که انتخاب یک قابعکس چوبی باید بر اساس سبک دکوراسیون خانه و اتاق شما صورت بگیرد. قابهای چوبی ساده، بیشتر مناسب فضاهایی با دکوراسیون مدرن هستند. حال آنکه خانهای با دکوراسیون کلاسیک و سنتی، قابهای چوبی نقش و نگاردار و شلوغ را میطلبند.

 

قاب عکس چوبی

قاب عکس  پلی استرسیاه و سفید

این نوع قاب عکسها بسیار مناسب تصاویر سیاه وسفید هستند. قرار دادن عکس در قاب سیاه و سفید، زیبایی آنرا دو چندان میکند. البته مشروط بر اینکه عکس با قاب در تناسب باشد. قابعکس های سیاه، حالت ظریف و رسمی تری به تصویر میدهند. حال آنکه، قابهای سفید، تصویر را طبیعی تر و راحتتر نشان میدهند. اما باید گفت که در کل، قابهای سیاه و سفید، بیشتر مناسب دکوراسیون و فضاهای و تصاویر مدرن هستند.

یک قاب عکس سیاه، بخشهای تیره عکس را هایلایت میکند و بعنوان یک کنتراست برای روشن شدن این بخشها عمل میکند. به همین دلیل است که قابهای سیاه، بهترین گزینه برای عکسهایی با تنالیته تیره و روشن هستند، زیرا میتوانند به ایجاد تعادل در این رابطه کمک کنند.

قابعکس های سفید نیز، اثری مشابه قابهای سیاه دارند. این قابها، تمایل دارند که تاریکی بیشتری در عکس بوجود بیاورند و با رنگ های روشن در پس زمینه ترکیب شوند. قابهای سفید، به طبیعی تر جلوه دادن عکسها، کمک میکنند. برخی اشخاص علاقمندند که برای عکسهای سیاه و سفید، از قابهای سیاه و سفید استفاده کنند. این امر اغلب به ایجاد حس هنری و باشکوه کمک میکند، خصوصا برای ایجاد یک گالری دیواری.

 

تولیدی قاب عکس تهران

 

قاب عکس متالیک (فلزی)

قاب عکسهای فلزی، مانند قابهای سباه، گرایش به ایجاد حسی از مدرنیته دارند. این قابها، باعث اغراقدر رنگ  آمیزی عکس میشوند و آنرا پر جنب و جوش و چشم نواز جلوه می دهند. به لحاظ بصری، قابهای فلزی، بیشتر مناسب پرتزه های خانوادگی، مناظر خارق العاده و عکسهای عروسی هستند.
به علاوه باید گفت که عکسهای سیاه و سفید، بسیار با قاب عکس های فلزی همخوانی دارند. این ترکیب به ایجاد یک کنتراست مناسب بین عکس و قاب کمک میکند.

محل قرارگیری قاب عکس کجاست؟

محل قرار گیری قابعکس هایتان تاثیر بسزایی در چند برابر کردن زیبایی آن دارد. بهتر است بدانید که نصب قاب در منزل با آن که یک موضوع کاملا سلیقه ای است، اما از قواعد خاصی پیروی می کند. ابتدا بهتر است با توجه به اعتقادات، فرهنگ و سلیقه ی خود تصاویر و عکس های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس فضای مناسبی در منزل برای نصب این قاب ها تعیین کنید. عکس ها و قاب عکس هایتان را بر روی میز، دیوار اتاق، دیوار راهرو و … می توانید نصب کنید.

آیا در انتخاب قابعکس تنها توجه به ظاهر آن کافی است؟

نکته حایز اهمیت این است که برای زیبایی یک قاب تنها به زیبایی ظاهری آن اکتفا نکنید. برای زیبایی یک قابعکس علاوه بر استایل و نمای قاب باید به وضوح و زیبایی تصویری که می خواهد در این قاب جای بگیرد، نیز توجه شود. قبل از چاپ هر عکس یا انتخاب هر تصویری بهتر است به زیبایی، کیفیت و اینکه در چه ابعادی چاپ شود دقت کنید. برخی از تصاویر زمانی که بیش از حد بزرگ می شوند کیفیت خود را از دست می دهند. بعد از دقت و توجه به تمامی این موارد مرحله ی بعد تصمیم گیری در مورد جنس، ضخامت، رنگ و بافت قاب با توجه به تصویر انتخابی شما می باشد. 

یک قاب مناسب برای عکس هایتان انتخاب کنید زیرا آنها نگه دارنده خاطرات با ارزش شما خواهند بود.

چه نوع قاب عکسی با چه نوع دیواری تناسب دارد؟

موضوع مورد بحث بعدی تناسب نوع قابعکس و دیوار است. همان طور که می دانید قاب عکس ها به انواع مختلفی مثل ساده، طرح دار، منبت کاری شده و بسیاری از مدلهای و رنگبندی های متنوع  تقسیم می شوند. اما اینکه چه نوع قابی برای چه نوع فضا یا دیواری مناسب است، کمی جای تأمل دارد. هر قدر دیوار شما ساده تر باشد، قاب پرکار و پر ابزارتر نمای بیشتری دارد اما برای دیوارهای شلوغ و طرح دار، دامنه ی انتخاب شما کمی محدود تر می شود. برای این دیوار ها بهتر است از قاب های ساده تر استفاده کنید، تا تعادل در این فضا حفظ شود و جلوه ی زیبا تری به منزل شما بدهد.

چه نوع عکسی با چه نوع قابعکسی تناسب دارد؟

یادتان باشد برای عکسهای خانوادگی و عکس های مهم از قابهای ساده و یکپارچه استفاده کنید، این کار به بیننده القا می کند که  تاثیر عکس شما از قاب، دیوار، میز و تمامی عناصر اطرافش بیشتر است.

بهتر است برای عکس های خانوادگی شلوغ با رنگ های گرم و تند از قاب با رنگ ملایم و یا خنثی استفاده کنید و برای عکس های خلوت تر و یا عکس هایی با رنگ های  سرد و یا خنثی از قاب هایی با رنگ های گرم استفاده کنید. عکس هایی که از نظر اندازه بزرگ تر هستند را عقب تر و مرکز تر و عکس های که از نظر اندازه کوچک تر هستند را در اطراف و جلوتر قرار دهید.

لازمه ی قابعکس در منزل شما

با پیشرفت تکنولوژی، اکثر افراد عکس های خود را داخل لپ تاب، گوشی و … نگه داری می کنند، حضور عکس با قاب عکس زیبا و مدرن در خانه نعمتی محسوب می شود.اگر فضای دنجی در خانه دارید بهتر است با قرار دادن  یک میز پر از قاب عکس های ساده که از نظر شکل و رنگ هماهنگ باشند، یک گالری کوچک خانوادگی ایجاد کنید. این فضا جان می دهد برای قرار دادن عکس نسل های مختلفی از خانواده و عکس هایی که شما را به خاطرات شیرین گذشته می برد.

و در آخر میخواهیم شما رو با نکاتی مهم در انتخاب قابعکس آشنا کنیم.

نکاتی برای انتخاب قاب عکس

1 -لازم نیست برای انطباق عکس با قاب، رنگ های خاصی در عکس را ملاک قرار دهید. به جای آن، سعی کنید که تنالیته کلی عکس با قاب عکس همخوانی داشته باشد.

 

2 -یک قاب عکس روشن را برای هنرهای ساده و طبیعی انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که قابهای تیره، مناسب تصاویر رسمی و شیک هستند.

3 -قاب را متناسب با دکوراسیون فعلی اتاق در نظر بگیرید. این امر، نسبت به هماهنگی عکس و قاب اهمیت بیشتری دارد. قاب عکسی را انتخاب کنید که دکوراسیون فعلی را کامل میکند.

4 -توجه داشته باشید که رنگ قابعکس، به رنگ دیوار شباهت نداشته باشد.  در غیر اینصورت  اثر هنری نمیتواند به طرزی برجسته و ممتاز، خود را نشان دهد.

5 -رنگ غالب تصویر باید با رنگ قاب تفاوت داشته باشد. در صورت تشابه این دو، قاب بیشتر از عکس خودنمایی خواهد کرد و تصویر به چشم نخواهد آمد.

امیدواریم با ارایه این مقاله توانسته باشیم نظر رضایت شما را جلب کنیم . و از همه مهم تر اینکه مقاله فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

آندسته از کاربرانی که سوالی در ذهنش مانده که در این مقاله جواب آنرا دریافت نکردن .میتوانند در قسمت نظرات این مقاله از کارشناسان خبره  مجموعه بپرسند . تا در حد توانایی پاسخ سوالات کاربران را بدهیم.

قاب عکس را تصحیح کنید. اگر اتاق را رنگ جدیدی زده اید، رنگ قاب عکس ها را نیز با رنگ اتاق هماهنگ کنید. اگر تغییری در رنگ اتاق نداشته اید، قاب عکس را از روی دیوار بردارید؛ رنگ مورد علاقه و متناسب با یک میز به آنها بزنید و روی میز، با طراحی زیبا بچینید.

تا‌ حالا فکر کرده‌اید چرا تماشای عکس‌های قدیمی تا این اندازه لذت‌بخش است؟ از من بپرسید می‌گویم در دل هر عکسی یک زندگی جریان دارد! مادربزرگ ما هم روزی در اوج جوانی و زیبایی سر و وضعش را مرتب کرده و با چشمانی درخشان به دوربین زل زده است…

پیام اصلی عکس پرینت همین است! می‌توان جذابیت زمان را ماندگار کرد. این شد که یک مقاله کامل از نکات لازم و مفید برایتان تدارک دیدیم درباره‌ی قاب عکس. قاب‌ها، محافظان عکس‌های به‌یادماندنی زندگی هستند و لازم است اطلاعات کافی برای انتخاب، خرید و استفاده از آن‌ها داشته باشیم. پس برای بررسی ویژگی‌های قاب عکس، استفاده های مختلف از آن، اصول چیدمان و… با ما همراه باشید.

کاربردهای جالب قاب عکس که تا به حال نمی‌دانستید!

اگر عادت دارید که یک میخ به دیوار بکوبید و فقط قاب عکستان را آویزان کنید این بخش مقاله برای شماست! قرار است کمی خلاقانه به قضیه نگاه کنیم و کاربردهای مختلف قاب عکس را با هم بررسی کنیم.

گوشه‌ای گرم و دنج در خانه

یک قانون نانوشته‌ در دکوراسیون و چیدمان منزل می‌گوید “خانه باید از جنس شما باشد و طراحی آن از وجود منحصر به فرد شما جریان گرفته باشد.” ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای گرما بخشیدن به خانه، استفاده از عکس‌های خاطره انگیز اعضای خانواده است. برای ایجاد یک گوشه دنج و صمیمی به مواد زیر احتیاج دارید!

  • میز کوچک
  • رومیزی
  • تعدادی عکس خاطره‌انگیز
  • تعدادی قاب عکس
 

برای خلق این فضای جذاب حتی به خرید میز نو هم احتیاجی نیست. کافی است نگاهی به اطراف خانه بیاندازید و یک میز قدیمی را انتخاب کنید. تمام سطح میز را با یک رومیزی بپوشانید. بهتر است رنگ رومیزی هماهنگ با سایر مبلمان خانه باشد. حالا عکس‌های زیبای خانواده را درون قاب قرار دهید و روی میز بچینید.

نکته: بهتر است ابعاد قاب عکس با هم متفاوت باشند تا هم دید خوبی برای عکس‌های پشتی ایجاد شود و هم چیدمان جذابتری داشته باشید.

قاب عکس‌های خانوادگی به جای تابلو

قاب عکس فقط برای حفاظت از عکس‌ها نیست، نصب قاب‌ها روی دیوار یک عنصر دکوراتیو پرطرفدار برای خانه محسوب می‌شود. ما در اینجا نکاتی را برایتان می‌گوییم تا با رعایت آنها، همه مهمان‌‎ها محو تماشای دیوار رویایی خانه شما بشوند!

  • بهترین مکان برای نصب قاب عکس

برای انتخاب محل نصب پیش از هر چیزی به فرهنگ خانواده و اطرافیان خود فکر کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس‌های خود را در نشیمن و پذیرایی نصب نکنند و از اتاق خواب‌ها برای چیدمان عکس استفاده کنند. پس محل نصب قاب هیچ محدودیت خاصی ندارد و تنها به علایق و سلیقه شما بستگی دارد.

  • ابعاد مناسب قاب عکس

بعد از انتخاب محل نصب، نوبت به بررسی ابعاد قاب می‌رسد. این مرحله قانون ساده‌ای دارد؛ برای دیوارهای بزرگ از قاب‌عکس‌های بزرگتر استفاده کنید و در دیوار کوچک قاب‌های کوچکتر قرار دهید. به این دلیل که قاب‌های کوچک، جلوه چندانی روی دیوارهای بزرگ نشیمن ندارند و قرار دادن یک قاب کوچک روی دیواری بزرگ نتیجه جالبی ندارد.

البته یک راه حل دیگر، استفاده از قاب‌های کوچک و متعدد روی دیوار بزرگ است. با یک چیدمان درست می‌توانید کلکسیون جذابی از عکس های خاطره انگیز خود بسازید.

  • طرح و ظاهر قاب عکس

قاب عکس‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند در سبک‌های مدرن و کلاسیک، جنس چوبی و پلاستیکی، نقوش منبت و ساده و ….. دسته‌بندی شوند.

توصیه ما استفاده از قاب‌های ساده و تک رنگ است، چون هدف از قاب این است که عکس درون آن جلوه پیدا کند و حس خوب به اطرافیان منتقل کند. اگر قاب ساده باشد تمرکز بر روی عکس خواهد بود و زیبایی و تاثیر آن دوچندان می‌شود. نمونه‌ای از قاب عکس‌های مدرن عکس پرینت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 
  • چیدمان قاب عکس

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، یک روش جذاب برای نمایش عکس‌ها، استفاده از قاب‌های کوچک با چیدمان درست و اصولی است. چند نمونه از چیدمان‌های پرطرفدار را با هم بررسی می‌کنیم:

۱.  چیدمان متقارن: در این روش اصولا از یک قاب در وسط، و تعداد برابر قاب در طرفین استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که ابعاد قاب عکس‌های متقابل برابر باشد.

 

۲.  چیدمان شبکه‌ای: این چیدمان کاملا منظم و ساده است و می‌تواند در تعداد ۴، ۶، ۹تایی و … اجرا شود.

 

۳. چیدمان پلکانی: این روش همان‌طور که از نامش پیداست برای نصب قاب در راه پله‌ها کاربرد دارد و به صورت شیب‌دار در راستای جهت پله‌ها چیده می‌شود.

 

۴. چیدمان ترکیبی: در چیدمان ترکیبی نیازی نیست ابعاد و محل نصب قاب‌ها برابر باشد. اما توجه داشته باشید که تناسب و هماهنگی را رعایت کنید و وزن بصری در قسمت‌های مختلف مشابه باشد.

 

قاب عکس، هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد

کمی بحث دکوراسیون خانه را کنار بگذاریم و به کاربرد فوق‌العاده قاب عکس برای هدیه اشاره کنیم. هدیه درواقع نمادی از توجه و علاقه شما به شخص مقابلتان است. برای این‌که نهایت توجه خود به دوست، خانواده یا همسرتان را نشان دهید بهترین کار تهیه یک هدیه خاص است. هدیه‌ای که از کادوهای دم‌دستی فاصله بگیرد و فکر شده باشد. در این صورت مطمئنا حس بهتری به عزیزانتان منتقل می‌کنید.

یکی از هدایای جذاب قاب کردن لحظه‌ای خاطره‌انگیز است. می‌توانید عکسی از روزهای شیرین عزیزانتان را چاپ و قاب کنید تا علاوه بر کادویی جذاب، یک حس خوب همیشگی به او تقدیم کنید. حسی که با هر بار تماشای قاب زنده می‌شود. برای انتخاب عکس می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • عکس های دوران کودکی
  • عکس های دوران مدرسه و جشن فارغ التحصیلی
  • سفرهای به یادماندنی
  • عکس‌های عاشقانه، نامزدی و ازدواج
  • عکس‌های دست‌جمعی خانوادگی
  • عکس جشن تولدها
  • موفقیت‌های فردی
  • عکس‌های دونفره
  • و…
 

بررسی کیفیت و راهنمای خرید قاب عکس

برای خرید قاب عکس علاوه بر ظاهر آن لازم است به کیفیت هم توجه شود. هیچ کس دلش نمی‌خواهد قاب عکسش با چند بار استفاده کج شود یا بشکند!

  • جنس قاب: همانطور که اشاره کردیم جنس قاب عکس می‌تواند چوب، پلاستیک، رزین، pvc و … باشد. قاب عکس های pvc نسل جدید قاب‌هاست که نه مشکل جذب رطوبت و خوردگی چوب را دارد و نه شکنندگی رزین را. از طرفی ظاهر شکیل و تمیزتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی دارد.
  • لایه محافظ عکس: برای ماندگاری بیشتر عکس، و حفاظت آن از گرد و غبار و آلودگی‌های محیط حتما قابی با لایه محافظ استفاده کنید. اکثر قاب‌ها لایه شیشه‌ای و شفاف روی عکس دارند.
  • ابعاد: قبل از خرید قاب عکس حتما ابعاد آن را نیز چک کنید. همان‌طور که می‌دانید استاندارد چاپ عکس ابعاد ویژه‌ای دارد و اگر قاب شما با ابعاد عکستان تناسب نداشته باشد مجبور به بریدن عکس می‌شوید.

شاید فکر کنید خریدن یک قاب با تمام این ویژگی‌ها دردسر ساز است. اما خوشبختانه با امکان خرید آنلاین قاب عکس، شما می‌توانید با شفافیت، تمام ویژگی‌های محصول را بررسی کنید و قاب عکس خود را تنها با چند کلیک سفارش دهید.

 

در دو نوع دیواری و رومیزی و در ابعاد وسایز های مختلف

موارد استفاده در اتاق خواب کودک

اتاق خواب

پذیرایی

 #انتخاب رنگ با مشتری

قاب عکس پلی استر

مرکز فروش قاب پلی استر

قاب پلی استر کوچک فرشته دار

خرید اینترنتی قاب پلی استر

مرکز فروش قاب پلی استر خام در تهران

فروش عمده قاب عکس پلی استر

خرید قاب پلی استر خام

قاب عکس پلی استر رنگ شده

قیمت قاب عکس پلی استر

برخی از قاب عکس ها پرطرفدار: قاب آینه مگنولیا فایبرگلاس سلطنتی 

 

سفارش از طریق واتساپ

پیج اینستاگرام ما

کانال تلگرام ما

 

خرید مستقیم از فروشگاه ما

 

کلیک کنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید

دوستان عزیز و گرامی لطفا با نظر دادن و دنبال کردن صفحات مجازی ما،از ما حمایت کنید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبگاه فروشگاه آس دکوری اسلامشهر

ساخت و رنگ آمیزی محصولات فایبرگلاس سبک و پلی استر ،انجام ورق طلا بر روی کلیه محصولات مجموعه،مجسمه در ابعاد گوناگون محصولات آرایشگاهی و سالن های زیبایی.قاب آینه و کنسول دیواری و ایستاده.قاب عکس.دیوارکوب.شمعدان رومیزی و دیواری،میز پذیرایی
جهت سفارش09307063579
در واتساپ پیغام بدید در خدمتتون هستیم.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها