همه چیز درباره رنگ ها

همه چیز درباره رنگ ها

روانشناسی و خواص رنگ های

رنگ سفید: رنگ سفید یکی از رنگ های پر طرفدار در زندگی همه ما انسان هاست، رنگ سفید سمبل پاکی و معصومیت و نشانه سردی و سرما است

  • طیف های رنگ سفید:شیری، صدفی، سفید استخوانی و سفید عاجی به عنوان طیف های مختلف رنگ سفید، شناخته می شوند.

خاصیت های رنگ سفید 

ازآنجاکه بسیاری از شکوفه‌ها به رنگ سفید هستند، این رنگ در لباس هم می‌تواند نماد طراوت و شروع دوباره باشد. به‌نوعی حس «نو شدن» را منتقل می‌کند. افرادی که سفید می‌پوشند می‌توانند افرادی سرزنده به نظر بیایند.

یک ترفند و نکته بسیار مهم:رنگ سفید در صورتی که در کنار رنگ‌های دیگر قرار بگیرد، می‌تواند حس تعادل ایجاد کند. حتی اگر از سرتاپا سفید می‌پوشید، فقط از یکی از انواع سفید استفاده کنید. هرگز دو رنگ سفید را با هم ترکیب نکنید. برای مثال، سفید خالص با سفید عاجی اصلا ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند.

 

رنگ زرد:رنگی الهام بخش است. دانش و حکمت را اشاره میکند و جزء رنگ‌های گرم است همچنین برای کاربرد در آشپزخانه کاملاً مناسب است.

از نظر رنگ شناسی رنگ زرد مکمل رنگ بنفش است، رنگ زرد، رنگی گرم و شاد است و جذابیت آن بیشتر به خاطر قدرت آن در روشن نشان دادن فضاهای تاریک است.

رنگ‌های خانواده زرد هر چه روشن‌تر باشند، انرژی ملایم‌تری به ما می‌دهند. این رنگ تمرکزآفرین است و فضاهایی که با تنالیته‌های زرد رنگ‌آمیزی شده باشند، انرژی بخش هستند و موجب رفع خستگی در بیننده می‌شوند.

 

رنگ صورتی: رنگ صورتی که در واقع همان قرمز کم رنگ است، نماد عشق و آرامش است.اثر آرامش بخشی رنگ مربوط به برخورد اولیه با این رنگ است. هنگامی‌که برخورد با این رنگ به صورت مکرر صورت پذیرد، نتیجه عکس می‌دهد و با خود ناآرامی و اضطراب می‌آورد.

 

رنگ قرمز: رنگ قرمز، گرم و سمبل عشق و حرارت استو برای برانگیختن هیجانات قوی و ایجاد شور و هیجان و حتی تحریک خشم، این رنگ بسیار مناسب است. ترکیب این رنگ با رنگ زرد بسیار اشتها برانگیز است.

 

 

رنگ سبز: رنگ سبز در عین سردی نماد طبیعت و سلامت است. این رنگ نماد آرامش و خوشبختی و در عین حال حسادت است. سبز باعث کاهش استرس می‌شود. کسانی که در فضاهای کاری سبز کار می‌کنند، کمتر دچار دردهای دستگاه گوارش می‌شوند.

 

 

رنگ سیاه: رنگ سیاه نماد ترس و وحشت است و از آن برای نمایش موجودات ترسناک استفاده می‌شود. سیاه در عین حال به عنوان نماد قدرت نیز شناخته شده است. در عین اینکه در بسیاری فرهنگ‌ها این رنگ نماد غم و عزا است اما ایجاد کننده جذابیت جنسی نیز می‌باشد. سیاه رنگی بسیار رسمی است و چون اندام را لاغرتر نشان می‌دهد رنگ پرطرفداری است.

  • شما راجب رنگ ها چه چیزایی میدانید که حس میکنید بسیار جالب است؟با ما به اشتراک بگذارید تا در کنارهم مطالب جدید بیاموزیم

 

پیج اینستاگرام ما

کانال تلگرام ما

 

خرید مستقیم از فروشگاه ما

 

کلیک کنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید

دوستان عزیز و گرامی لطفا با نظر دادن و دنبال کردن صفحات مجازی ما،از ما حمایت کنید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبگاه فروشگاه آس دکوری اسلامشهر

ساخت و رنگ آمیزی محصولات فایبرگلاس سبک و پلی استر ،انجام ورق طلا بر روی کلیه محصولات مجموعه،مجسمه در ابعاد گوناگون محصولات آرایشگاهی و سالن های زیبایی.قاب آینه و کنسول دیواری و ایستاده.قاب عکس.دیوارکوب.شمعدان رومیزی و دیواری،میز پذیرایی
جهت سفارش09307063579
در واتساپ پیغام بدید در خدمتتون هستیم.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها